Mikrotik LTE interfeisa reset vai device reboot

Kad runājam par tehniku, tad mēdzam nodalīt funkcionālās īpašības un papildus aprīkojumu. Līdzīgi arī ar Mikrotik iekārtām – bez pamat funkcionalitātēm ir arī opcijas, kuras vienkārši padara iekārtu izmantošanu (dzīvi!) ērtāku.

Mobilā operatora izvēli parasti nosaka trīs faktori: Cena, Darbības stabilitāte, Patika vai nepatika pret operatoru. Cena ir nebūtiskākais faktors, bet darbības stabilitāte ir dominējošais faktors. Protams, daudz nosaka cik liels klients esi un cik ļoti tas gatavs nākt pretī. Tātad temats: “Kā iemācīt Mikrotik sadzīvot ar nestabiliem sakariem”.

Internets pazūd statiskā objektā

Viens no sākotnējiem risinājumiem, bija plānots iekārtas restarts noteiktā laikā katru dienu (naktī). Tomēr, norīkojot tehniķi atvienot / pievienot barošanas avotu maršrutētājiem pēc kārtējās objektu pazušanas, nācās meklēt citu risinājumu.

Efektīvākais risinājums izrādījās Netwatch rīks. Vienkāršākā iespējamā konfigurācija:

mikrotik_netwach_1

Pievienojam jaunu “novērojamo” objektu. Ļoti labi darbojas 8.8.8.8 (Google), bet faktiski nevainojami 1.1.1.1 (Cloudflare). Mēģināsim sasniegt (Cloudflare) IP adresi 40 reizes stundā (kāds ir Jūsu tolerances slieksnis?):

mikrotik_netwach_2A

Atceramies, ka LTE interfeiss uzreiz pēc iekārtas ieslēgšanas nespēj komunicēt ar interneta resursiem, paredzam laiku, lai iekārta var paspēt normāli ieslēgties un izveidot savienojumu (Start Delay).

Pievienosim log ierakstu, pie procesa starta:

mikrotik_netwach_4A

:log info "Netwatch - Ping Cloudflare: Started..."

Pie kārtējā testa log neveidosim, jo to apjoms būs milzīgs.

mikrotik_netwach_5

Atklāts paliek jautājums par rīcību pie IP nesasniegšanas. Ir divi iespējamie varianti – modema restartēšana vai pašas iekārtas restarts. Varam, protams, sākotnēji restartēt modemu un ja efekta nav restartēt iekārtu, bet tas vairāk ir atkarīgs no citiem apstākļiem: Vai iekārta ir viegli sasniedzama problēmu gadījumā, vai varam atļauties gaidīt sakaru pārrāvumu gadījumā, cik sarežģītu loģiku esam gatavi veidot, kā arī vai mūsu tīklā ir citas iekārtas, kuru darbība netiks ietekmēta no mūsu iekārtas restartēšanas?

mikrotik_netwach_3C

Skripts LTE restartēšanai:

:if ([ping 1.1.1.1 count=5]=0) do={
log info "Netwatch - ping Cloudflare: Down, Reset LTE" ;
/interface disable lte1;
delay 5000ms ;
/interface enable lte1}

Skripts iekārtas restartam:

:if ([ping 1.1.1.1 count=5]=0) do={
log info "Netwatch - ping Cloudflare: Down, Reboot Mikrotik" ;
/system reboot}

Ir jautājumi par kuriem noteikti ir vērts padomāt sakaru kvalitātes ziņā. Piemēram, vai izvēlētā iekārta spēj veikt plānotā datu apjoma agregāciju? Daļu jautājumu spēs atbildēt iekārtas specifikācijas un tehnisko datu izzināšana, kur noderēs Mikrotik mājas lapa. Nedrīkst arī aizmirst par izvēlētā operatora pārklājums. Statiskam objektam noteikti vēlams pārliecināties, ka pārklājums atbilst nepieciešamajam.